“Bullying Stops Here” adlı eTwinning projemize başladık.

“Bullying Stops Here” adlı eTwinning projemize başladık.

9 ülke ve 42 ortak birlikte yürüttüğümüz “Bullying Stops Here” adlı eTwinning projemize yeni Eğitim Öğretim döneminin açılması ile birlikte başlamış bulunmaktayız. 26 Eylül tarihinde “Avrupa Dil Günü” kapsamında öğrencilerimizin her biri birbirleriyle iletişim halinde kendilerine verilen birkaç parçayı renklendirerek parçaları birleştirip bir dünya haritası oluşturmuştur. Ekim ayı etkinliklerimiz kapsamında projemizin içeriği olan “Zorbalığın Önlenmesi” konulu, arkadaşlığın önemini vurgulayan cümleler yapraklar üzerine yazılarak sonbahar konseptli bir pano oluşturulmuştur. Bunun yanı sıra, arkadaşlık ile alakalı sözlerin yazılı olduğu kitap ayraçları yapılmış ve okuldaki öğrencilere dağıtılmıştır. 

Zorbalığın olmadığı, arkadaşlık değerinin bilindiği bir okul toplumu için omuz omuzayız

First, we have celebrated the “European Day of Languages” with the help of our students in September. In November, we painted and laminated a  kot of bookmarks which have the theme of autumn. We wrote some phrases or sentences about friendship back of the bookmarks, then our students shared them with the 5th and the other 6th graders of our school. We have also prepared a board themed autumn celebrations, which has falling leaves on which the phrases or sentences are written.

Aralık ayında, Projeye katılan bütün öğrencilerin yazdıkları şarkı sözleri bir araya getirilerek, yapay zekanın da desteği ile şarkının bestesi yapıldı. Projenin üyeleri tarafından işbirliği ile ortaya çıkarılan şarkımızın sözleri öğrencilerimiz tarafından yazıldı ve web2 aracıyla QR kod oluşturularak dinleyicilerin beğenisine sunuldu.

 

 

In December, The lyrics, which were written by all members of the project, were combined and thanks to AI, the song was composed. The lyrics were printed by our students and a QR code was created via a web2 tool.

Şubat ayında öğrencilerimizle birlikte yazdığımız “The Ripple Effect” adlı dramamızı canlandırdık. Bu süreçte, rol gereği zorbalık yapan ve zorbalığa maruz kalan öğrencilerimiz böyle kötü bir senaryoyu canlandırdıkları için bile kendilerini kötü hissettiklerini söylediler. Amacına hizmet eden bir çalışma gerçekleştirmiş olduk. Etik koşullar gereği öğrencilerimizin yüzlerinin görünmemesi gerektiği için, kendi tasarladıkları maskeleri taktılar. Videomuz youtube’a yüklenmiştir.

https://youtube.com/shorts/AkgICBlG0IQ?si=OZ7Sx8ZtYl6QwfCJ

 

In February, our students acted a drama called “The Ripple Effect”. In the process of acting and recording, the bullied and bullying students said that they felt themselves really cruel and depressed because of their roles. We reached our goal as we though. Owing to ethical issues, the students prepared masks and wore while recording. You can Watch our video on YouTube.

 

https://youtube.com/shorts/AkgICBlG0IQ?si=OZ7Sx8ZtYl6QwfCJ

 

23.10.2024 118

26-02-202526-02-202523-10-202423-10-202423-10-2024